دانشگاه علوم پزشکی قم

  • 1387/06/23 - 12:38
  • 129
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

قدردانی از تلاشها و زحمات کارکنان اداره آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات

از ابتدای امسال با زحماتی که مهندس کیال و همكاران ایشان متحمل شدند اطلاعات مورد نیاز، استخراج و برای تکمیل سایت وارد شد به نحوی که در همین مدت کوتاه، بازدیدکنندگان زیادی از سایت داشتیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه ضمن تشکر از زحمات کارکنان اداره آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه برای راه‏اندازی سایت و سامانه HMIS گفت: از سال 85 با اعتباری که وزارتخانه در اختیار دانشگاه برای راه‏اندازی این سامانه‏ها قرار داد، تلاشهای فراوانی انجام شد و با پیگیری‏های صورت گرفته قسمت سخت افزاری کار به مرحله قابل قبولی رسید.
سپس فاز عملیاتی کردن بخش نرم‏افزاری با توجه به زمینه سخت‏افزاری ایجاد شده صورت ‏گرفت. این مرحله در دو بخش برنامه‏ریزی شد. بخش نخست، راه‏اندازی یک سایت قدرتمند و کارآمد بود و در بخش دوم، اتصال کلیه مراکز و واحدهای تابعه دانشگاه به یکدیگر با بهترین کیفیت، کمترین هزینه و بالاترین امنیت پیش‏بینی شد.
دکتر براتی با قدردانی از زحمات که در گذشته در این خصوص صورت گرفته افزود: از ابتدای امسال با زحماتی که مهندس کیال و همکاران ایشان متحمل شدند اطلاعات مورد نیاز، استخراج و برای تکمیل سایت وارد شد به نحوی که در همین مدت کوتاه، بازدیدکنندگان زیادی از سایت داشتیم. کار با قدرت خوبی شروع شده و در مقایسه‏ای که با سایت برخی دانشگاه‏ها که حتی ده سال از عمر سایتشان می‏گذرد انجام دادم کمبود و نقص خاصی مشاهده نکردم. البته اشکالات جزیی وجود دارد و قسمتهای مختلف آن باید کامل گردد.
وی با بیان اهداف و افقهای پیش روی سایت ادامه داد: یک نکته حائز اهمیت که باید توجه ویژه‏ای بدان شود، اهتمام ویژه به رویکرد آموزشی و پژوهشی است. یعنی سایت دانشگاه علاوه بر پوشش فعالیتها و اقدامات بهداشتی و درمانی صورت گرفته، امکاناتی در جهت توسعه تحقیق و پژوهش و دسترسی به منابع علمی ایجاد نماید. متریالهای علمی کمک بزرگی در این زمینه می‏باشند. می‏بایست از هیأت علمی خواسته شود متریالهای علمی و آموزشی تولید کنند و در سایت به اسم خودشان ارائه نمایند.
نکته حائز اهمیت دیگر بحث زبان دوم سایت است که در بخش ارتباطات بین‏الملل بسیار مهم است. زیرا در همین مدت اندک و با توجه به فارسی بودن سایت، فقط حدود 1000 ارتباط از امریکا داشته‏ایم.
نکته آخر که یادآور می‏شوم این است که قم در مرکز توجهات داخلی و خارجی قرار دارد و این یک فرصت مغتنمی است برای ارائه مطالب دینی به بازدیدگنندگان. یعنی با معرفی مراکز و لینک نمودن سایتهای دینی و مذهبی مناسب، کار مذهبی و فرهنگی نیز صورت گیرد.
این انتظار از نهادها و دانشگاه‏های سایر استانهای کشور وجود ندارد ولی دستگاه‏های اجرایی قم به ویژه مراکز علمی باید به عنوان یک درگاه برای توسعه فرهنگ دینی و شیعی عمل کنند. به همین دلیل باید کوشش شود سایت دانشگاه علمی، جذاب و کامل باشد و بازدیدکنندگان زیادی را از سراسر دنیا جذب نماید.
در پایان این جلسه با اهدای هدایایی از تلاشها و زحمات کارکنان این اداره قدردانی به عمل آمد.
  • گروه خبری : اخبار آمار و فناوری اطلاعات
  • کد خبر : 1303
کلمات کلیدی