دانشگاه علوم پزشکی قم

  • 1391/07/18 - 08:21
  • 64
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تشکیل اتحادیه فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو

اتحادیه فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو (ECO ICT Union) به پیشنهاد سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور تشکیل می‌شود. به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از ایسنا، پیش نویس سند اولین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و سران مخابراتی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) که در تاریخ ۲۱-۲۳ آبان ۱۳۹۱ در تهران برگزار می‌‌شود، توسط…

اتحادیه فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو (ECO ICT Union) به پیشنهاد سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از ایسنا، پیش نویس سند اولین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و سران مخابراتی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) که در تاریخ ۲۱-۲۳ آبان ۱۳۹۱ در تهران برگزار می‌‌شود، توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری وزارت امور خارجه تهیه شده است.

بنا بر اعلام، در این پیش نویس، تشکیل اتحادیه ICT اکو به عنوان یکی از چهار محور اصلی اجلاس به پیشنهاد سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور گنجانده شده است.

چشم‌انداز این اتحادیه، دستیابی به جایگاه تأثیرگذارترین و معتبرترین نهاد در تعامل با سازمانها و نهادهای فناوری اطلاعات در سطح منطقه و جهان با مشارکت همه ذینفعان بر پایه منافع و مصالح اعضاء است که به عنوان بازوی رشد و توسعه اقتصادی برای کشورهای منطقه در حوزه فناوری اطلاعات به ایفای نقش می‌پردازد.

اتحادیه ارتباطات و فناوری اطلاعات اکو مأموریت خواهد داشت تا با جلب همکاری کشورهای منطقه و سازمان‌های بین‌المللی، بسیج منابع در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) و فراهم آوردن زمینه‌های دسترسی به منابع بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای کشورهای عضو اکو، به عنوان یکی از نهادهای فعال در رشد و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای عضو اکو فعالیت کند.

  • گروه خبری : اخبار IT
  • کد خبر : 9453
کلمات کلیدی