دانشگاه علوم پزشکی قم

  • 1389/10/01 - 10:54
  • 114
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مدیر آمار و it دانشگاه علوم پزشکی ایران: فن آوری اطلاعات در سلامت هنوز جایی در کشور ندارد

دکتر رضا طالبی - مدیر آمار و فن آوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی ایران - در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران گفت: عمده مشکلات در زمینه به کارگیری فن آوری اطلاعات در سلامت، بحث دانش نرم افزاری برای سیستم های بالینی است که این دانش حتی در شرکت های خصوصی نیز وجود ندارد و باید از تکنولوژی های سنتی در این زمینه استفاده کنیم ...

it دانشگاه علوم پزشکی ایران: فن آوری اطلاعات در سلامت هنوز جایی در کشور ندارد 

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران سرویس: جامعه اطلاعاتی -فناوری اطلاعات
عمده مشکلات در زمینه به کارگیری فن آوری اطلاعات در سلامت دانش نرم افزاری برای سیستم های بالینی است که این دانش حتی در شرکت های خصوصی نیز وجود ندارد.
دکتر رضا طالبی - مدیر آمار و فن آوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه علوم پزشکی ایران - در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران گفت: عمده مشکلات در زمینه به کارگیری فن آوری اطلاعات در سلامت، بحث دانش نرم افزاری برای سیستم های بالینی است که این دانش حتی در شرکت های خصوصی نیز وجود ندارد و باید از تکنولوژی های سنتی در این زمینه استفاده کنیم.
وی از دیگر مشکلات در زمینه به کارگیری فن آوری اطلاعات در سلامت به هزینه بر بودن آن اشاره و تصریح کرد: زمینه های قانونی سیاست تجارت الکترونیک در کشور هنوز زمینه های اجرایی آن فراهم نشده است و از همه مهم تر نامناسب بودن زیرساخت های فرهنگی برای استفاده از سیستم های پشتیبانی از تصمیمات بالینی در کشور است.
طالبی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات نبود استانداردهای تبادل داده های بالینی است که خوشبختانه این امر توسط مرکز مدیریت آمار و فن آوری اطلاعات و ارتباطات وزارت بهداشت نسبت به آن گام موثری برداشته شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار IT
  • کد خبر : 3964
کلمات کلیدی