دانشگاه علوم پزشکی قم

  • 1387/06/06 - 08:32
  • 128
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

افتتاح پورتال جامع و سیستم HMIS دانشگاه علوم پزشکی قم

پورتال جامع و سیستم HMIS مراکز آموزشی درمانی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور مسئولین دانشگاه، رؤسای مراکز آموزشی درمانی و اصحاب رسانه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، پورتال جامع و سیستم HMIS مراکز آموزشی درمانی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی قم با حضور مسئولین دانشگاه، رؤسای مراکز آموزشی درمانی و اصحاب رسانه افتتاح شد.
در ابتدای مراسم، رئیس دانشگاه با اشاره به اهمیت اطلاعات در عصر حاضر گفت: دسترسی به اطلاعات در سالهای نه چندان دور به عنوان یک آرزو مطرح بود ولی امروزه به یکی از ضروریات مهم کار و زندگی تبدیل شده است. نقش کلیدی IT در دهکده‏ای که برای جهان متصور شده‏اند به عنوان جهانی مملو از ارتباطات و اطلاعات بر کسی پوشیده نیست و به همین دلیل صاحب نظران علوم اقتصادی و ارتباطات، اکنون سرمایه اصلی ملتها را اطلاعات و روشهای دسترسی به منابع اطلاعاتی در کنار نیروی انسانی توانمند و کارآمد می‏داند.
دکتر براتی ضمن بیان لزوم استفاده از پیشرفتهای فناروری اطلاعات در ادارات و دستگاه‏های دولتی جهت پیشبرد سریع امور اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی قم با توجه به گستردگی فعالیتها خود، برای تسریع در انجام خدمات مورد نیاز مردم، با راه‏اندازی سایت دانشگاه و سیستم یکپارچه HMIS گامی بلند در جهت ارتقای سطح کیفی خدمات خود برداشته است.
وی در خصوص سامانه HMIS تصریح کرد: این سامانه علاوه بر داشتن امکانات آماری، مالی و مدیرتی، تمامی اطلاعات مربوط به بیماران را نیز ثبت می‏کند. بیمار از بدو ورود به بیمارستان دارای پرونده الکترونیک می‏شود و تمامی مراحل درمانی در آن ذخیره می‏شود. در صورت مراجعه بیمار در سالهای آینده برای درمان، کلیه سوابق درمانی مربوط به او به آسانی در دسترس پزشک معالج قرار می‏گیرد.
دکتر براتی با اشاره به اینکه سامانه HMISبرای نخستین مرتبه با این جامعیت در کشور اجرا می‏شود افزود: این سامانه هم‏اکنون به صورت پایلوت در بیمارستان کودکان اجرا شده و تا پایان سال تمام مراکز آموزشی درمانی به این سیستم مجهز می‏شوند. به همین منظور طرح آموزش کار با سامانه برای کارکنان دانشگاه آغاز شده است.
در ادامه رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات در مورد اقدامات صورت گرفته یادآور شد: این پورتال از قوی‏ترین برنامه‏های مدیریت وب‏سایت کشور است و دارای سرویسهای جدیدی است که می‏تواند یاری‏رسان دانشگاه در انجام طرحها و برنامه‏های مختلف باشد.
مهندس کیال افزود: قبل از طراحی سامانه دانشگاه، سایتهای دانشگاه‏هایی از قبیل دانشگاه علوم پزشکی تهران، شیراز، اصفهان و... را مورد بررسی قرار دادیم و سعی کردیم در طی مراحل طراحی، تمامی بخشهای مورد نیاز را شناسایی کرده و نسبت به ایجاد آنها اقدامات لازم را به عمل آوردیم.
  • گروه خبری : اخبار آمار و فناوری اطلاعات
  • کد خبر : 1302
کلمات کلیدی